Stilling:
WEBREDAKTØR

Søknadsfrist:  
09.03.2021

  

Stilling:
PRODUKTMARKEDSFØRER

Søknadsfrist:  
09.03.2021


Telenor Maritime AS styrker sin digitale markedsføring og kundekommunikasjon

Nå ønsker selskapet seg en dreven og kyndig B2B produktsmarkedsfører og en erfaren og kreativ web-redaktør.

Telenor Maritime betjener alt fra fiskerinæringen til cruiseskip, ferger og offshore-installasjoner. Selskapet leverer blant annet lokale mobilsystemer på plattformer og fartøyer, slik at telefoni og annen kommunikasjon oppleves som å være på land.

(Foto: Telenor Maritime)

Akkurat nå skjer det mye i selskapet. Det er i sterk vekst, og kan skryte på seg å være en av verdens aller fremste leverandører i sitt segment. – Ekstra spennende akkurat nå er satsingen mot fraktfart, altså den delen av handelsflåten som transporterer gods, sier markeds- og kommunikasjonssjef Alina Røisland.

  

Digital satsning

– Som ledd i denne satsingen er vi i ferd med å rigge nye og tidsmessige løsninger for digital markedsføring og kundepleie, forklarer hun. – Vi har ambisjoner om langt mer enn å legge ut produkter og nyheter på nettet. Vi skal ha funksjonalitet og innhold tilpasset kundenes egenart og brukerbehov.

Begge stillingene medfører tett og tverrfaglig samarbeid med kolleger. Produktmarkedsføreren vil i særlig grad fungere som sparringspartner og medspiller for selgere med hovedansvar for store kundekontoer, såkalte KAM-ere (Key Account Manager)

– Vi ønsker også å styrke båndene mellom kundekommunikasjonen og det tekniske miljøet vårt, sier Røisland. – Kjernepunkter her er forenkling og tilrettelegging av kompliserte budskap, pluss identifisering av hvem hos kunden vi snakker til. Her gjelder det å ha solid kompetanse på kundeopplevelser og kundereiser!

  

Synlig og tydelig

Røisland ønsker seg kolleger som kan være med å skape en gjenkjennelig stemme for Telenor Maritime. – Ikke minst er det viktig med synlighet og tydelighet. Web-redaktøren har en særlig utfordring akkurat her. Brukerfunksjoner, visualisering og ikke minst språk må støtte profilen vi ønsker å formidle.

Til å hjelpe seg vil både web-redaktør og produktmarkedsfører ha mange og gode ressurser å støtte seg til. Røisland lovpriser kompetansen hun benytter seg av i Telenor-systemet, og lover tilgang til ekstern toppekspertise når det er nødvendig.

– Husk på at vi opererer over hele kloden, sier hun. – Skal vi skreddersy kommunikasjon for store, globale aktører, må vi vite hva vi gjør. Betydningen av å kjenne kundens organisasjon og særtrekk kan ikke overvurderes. Trenger vi hjelp til å forstå språklige, kulturelle og sosiale faktorer i ulike deler av verden, hyrer vi inn fagmiljøer som kan skaffe oss det.

(Foto: Alina Røisland)

  

Upløyd mark

Røisland fremhever at arbeidet hun har ansvaret for, er i startgropa. – Det er upløyd mark vi snakker om. Det betyr at de to nye medarbeiderne får boltre seg ganske fritt, men selvfølgelig med klare mål for øyet. At stillingene passer for vitebegjærlige og innsatsvillige personer, sier seg selv. Samtidig må de ha faglig tyngde og erfaring, de må kunne prioritere, og de må utgjøre en tydelig stemme innad i selskapet.

Arbeidsmiljøet markeds- og kommunikasjonssjefen tilbyr, beskriver hun som uformelt, stimulerende og preget av trivsel og kunnskapsdeling. Å jobbe hos oss passer perfekt for personer som har driv, teknisk interesse og nysgjerrighet, og som ønsker å utvikle seg. Samtidig ønsker vi oss omgjengelige, åpne medarbeidere. Hos oss betyr evne til selvstendig jobbing og god lagånd like mye.

– I tillegg til å være en dynamisk og innovativ teknologibedrift kjennetegnes Telenor Maritime av bedriftskulturen og verdiene ellers i Telenor, sier Røisland. – Det samme gjelder naturligvis konsernets gode og trygge betingelser. Dyktige kandidater som elsker utfordringer og muligheter for å sette spor etter seg er hjertelig velkommen til å søke stillingene!


FOR MER INFORMASJON KONTAKT


 Bjørn Åstveit

Bjørn Åstveit
Hodejeger

Julie Monsen

Julie Monsen
Rådgiver